Since december 2012 Battlestations: Midway is supported by GameSpy no longer. The only one possibility for Midway players is GameRanger. Please visit www.gameranger.com, download Gameranger client and make new account. You can find other Midway players in the Gameranger rooms. BS:M patch 1.1.1 is required to play online battles. Iowa Mission Pack and Midway Modders Mappacks 1 and 2 are recommended.

Deutsche Spieler in BSP

Deutsche Spieler in BSP

Hi zusammen,

irgendwie is immer weniger los hier. Auf der Seite hier ist eh meist tote Hose, das überrascht mich nicht.
Was mir in letzten Zeit mehr auffällt und sehr schade ist, ist dass immer weniger Multiplayer Spieler BSP zocken.

Deswegen hier die Frage, obs hier auf der Seite überhaupt noch deutsche Zocker in BSP gibt.
Vielleicht  bekommen wir hier ja noch paar zusammen und gelegentlich Abends gute Schlachten in BSP zu haben.
Wäre echt cool, wenn sich paar hier noch finden um gemeinsam zu zocken.
Also wenns euch ähnlich gehen sollte, meldet euch hier einfach, damit wir dieses geniale Spiel wieder bissl aufleben lassen können.

Gruß Andy

BSP: (MNC) Admiral Andy76

Admiral Andy76
MNC
Commander
Activity Points: 1904
ranks
useravatar
292 Posts
User info in posts
Administrator has disabled public posting

Re: Deutsche Spieler in BSP

Moin ab

Ja zu BSP kann ich nicht viel sagen seid dem ich vor 2 jahren meinen wassergekühlten PC gegen nen laptop transformiert hab geht bei mir nur noch BSM.

Habs mal versucht aber keine chance.
Aber bei BSM ist es nicht anders in der hinsicht.

Greetz
Ghostface

Ghostface
Deutscher Foren Administrator
Moderator
Activity Points: 690
ranks
useravatar
278 Posts
User info in posts

ja baut immer stärker ab im Spiel

Admiral Andy76
MNC
Commander
ranks
useravatar
292 Posts
User info in posts

Ich denke das Problem sind einfach die Multiplayer Maps. Selbst wenn ich das Spiel auf meinem PC wieder zum Laufen kriegen würde, würde ich nur Singleplayer spielen da die Multiplayer Maps einfach langweilig sind, da kann die Grafik noch so gut sein.

IJN_Yamato
Lieutenant
Activity Points: 365
ranks
useravatar
113 Posts
User info in posts

ich seh das bissl anders.
die sp map sinds öde bei bsp, mp mit paar spielern ist unschlagbar

Admiral Andy76
MNC
Commander
ranks
useravatar
292 Posts
User info in posts

kleiner schreibfehler

ist ja aber auch egal,was genau besser ist,fakt ist,es sind einfach zu wenige spieler da
und das ist schade

Admiral Andy76
MNC
Commander
ranks
useravatar
292 Posts
User info in posts

Ich muss sagen das gameplay im sp is besser als im mp!!! es ist einfach das feeling nich da wie in bsm wo es irgend wie fast famieliär ist wo jeder redet unbd fun hat! und das fehlt in bsp!!!! ich spiele ab und an bsp aber nur sp weil der mp verdammt langweilig ist und wen welche da sind sind die voll die op und total unfreundlich!!! das war bis her meine erfahrung!!! anders ist es ja wen man welche kennt wie euch dan is da ein kleiner unterschied drinn aber joaaaa das würde es nich heben!!!! die Mp karten sind auch naja etwas langweilig bis auf inselerobern was wirklich gaz cool ist ag das gibts leider nich in bsm! egal alles in allem bsp is im sp cooler als mp und da muss ich Yamato rechtgeben die grafik ist gut aber der rest bescheiden!!!

Scharnhorst
Captain
Activity Points: 2164
ranks
useravatar
501 Posts
User info in posts

ja stimmt ja auch,dass es in BSM angenehmer ist und familiärer zugeht. und dass die MP Lobby beschissen ist bei BSP weiß man auch,war halt nur nicht ganz so schlimm die ganze zeit,wenn noch genug Spieler online waren, so langsam wirds halt richtig eng  gute MP Spiele zu bekommen in BSP.

Admiral Andy76
MNC
Commander
ranks
useravatar
292 Posts
User info in posts

Deswegen hier ja die Post dafür, ist ja etwas mehr Leben hier auf der Seite die letzten paar Wochen und weil die MP Lobby so bescheuert ist bei BSP, vielleicht kann man sich hier ja etwas besser organisieren oder absprechen was Spielzeiten angeht.

Ist halt echt doof,dass man nur die letzten Spieler sieht bei BSP mit denen man gezockt hat die Tage und nicht alle die grad online sind.Machts halt schwer dann.

Vielleicht sind ja noch mehr hier im deutsche Forum aktiv,mal sehen, bislang sinds immer nur dieselben Paar, zumindets was BSP angeht,Midway weiß ich es nicht,weil ichs seit Jahren nicht mehr zocke.

Admiral Andy76
MNC
Commander
ranks
useravatar
292 Posts
User info in posts

joaaa ich zogge ja auch ab und zu bsp aber nur kurz weil der mpß frustet!!! deswegen spiele ich nur sp! bei bsm grade umgekert !! sp naich weil das langweilig ist und mp weils fun macht!!! aber wen du willst kanste mir sagen wan du zoggst dan is das nich sooo öde ^^ wen du skype hast kanste mir eine private nachricht senden und dein skype acc mir mal reichen dan könte man soga telen ! das machts etwas angenehmer zu zoggen ^^ dan iS das game nich soo trocken wen man welche kennt die das auch zoggen ^^also bis denne

Scharnhorst
Captain
ranks
useravatar
501 Posts
User info in posts

skype hab ich nicht
sorry
klar kann man machen
bin heute online zocken noch bis 17 uhr

Admiral Andy76
MNC
Commander
ranks
useravatar
292 Posts
User info in posts

Schade wegen skype!!! is einfach super praktisch ^^ ja mal sehen am We habe ich denek ich Zeit da kann man was ausmachen ^^ BB

Scharnhorst
Captain
ranks
useravatar
501 Posts
User info in posts

klar doch

bin samstags und sonntags tagsüber da

Admiral Andy76
MNC
Commander
ranks
useravatar
292 Posts
User info in posts

Mal schauen ob ich am So da bin da ich nich hundert pro sagen kann wan ich da bin oder nich !!! habe grade etwas stress an der backe ^^

Scharnhorst
Captain
ranks
useravatar
501 Posts
User info in posts

ja das kenne ich auch

schau einfach mal

heute sonntag bin ich wieder online und am zocken

Admiral Andy76
MNC
Commander
ranks
useravatar
292 Posts
User info in posts

Board Info

Board Stats:

Total Topics:
1689
Total Polls:
69
Total Posts:
23037
Total Posts Today:
1
User Info:

Total Users:
19870
Newest User:
alphajereTango123
Members Online:
0
Guests Online:
925

Online: 
There are no members online

Forum Legend:

Topic
 New
 Locked
 Sticky
 Active
 New/Active
 New/Locked
 New Sticky
 Locked/Active
 Active/Sticky
 Sticky/Locked
 Sticky/Active/Locked

Login Form

Battlestations Shoutbox

Latest Message: 1 week, 6 days ago
  • Legendary Da : Hi everyone, I have one (or two) quick question about BS:M modding. I try to figure out sp mapmaking, and my first act on it was to convert a MP map to SP. However I can only play as Allies in those maps. What parameter do I have to change to play those maps as Japanese in the respective map .mpak (And where is the parameter I have to change?)?
  • N_Trainz : G'day mates, I just wanted to let those who use Windows 10 and also for those who are having troubles getting the game launching because of Games for Windows LIVE, I made a tutorial of how to get it working successfully again like on Windows 8.1. Its on my channel and here's the link to the video. «link»
  • Mokeo67 : The dictator, I downloaded the mmod2txm and I added four slots to the fletcher and a couple to the lexington.Thanks for the help though.
  • The Dictator : Makeo67 i've explained how to find the unused slots in the topic and the mmod2txm it's a program that has been shared. However there aren't so many ships with unused platforms and sme of them are in wrong positions and for move them you need to know how to change the mmod file. But if you know how to do it you can make new platfors as you want. I've shared the south dakota disposition and this one is the most intersting in my opinion
  • N_Trainz : Well it looks like we have spammers again
  • Mokeo67 : No problem Thanks for the help
  • Axis_Crusher : Not really
  • Mokeo67 : Ok thanks anyway. Do you know who does?
  • Axis_Crusher : Unfortunately I don't deal with that part of modding
  • Mokeo67 : Sorry forgot the link. «link»
  • Mokeo67 : This is the forum topic I meant. The dictator said he found the unused slots in the TXM file obtainable with the mmod2txm, what is this and is it available to use.
  • Axis_Crusher : This is your best bet: «link»
  • Mokeo67 : Also I saw on the forum that ships have unused platform slots. How do I use these?
  • Mokeo67 : I tried changing the bogue class carrier to a yorktown class in the phillipene sea mission and one of two things happened. The mission either didnt change or the game crashed.
  • Axis_Crusher : No problem
  • Mokeo67 : That is what im talking about. Ill have a look at it later thanks for the help
  • Axis_Crusher : specific mission’s 3_scene mpak file by working on the .lua file. There is where the bonus unit is actually added into the mission (by the script). I haven't tried it myself so good luck.
  • Axis_Crusher : I assume you are talking about the bonus units that you unlock for certain missions by completing previous ones (like the B - 25’s in the 2nd Battle of Guadalcanal). The bonus units are unlocked by completing certain objectives in the campaign - so that is linked to your campaign progress. Since that cannot be altered you must look at the missiontree.lua file. This is where the unit will show up unlocked on the mission screen. There are references to allunitslock. Also you will have to edit the
  • Mokeo67 : Thank you I will look in this file. I did unlock all the campaign missions, all you have to do is delete the text after 'prerequisite' and it will unlock. But I havent figured out how to unlock the bonus units.
  • Axis_Crusher : I also prefer it being off, just as most of the BSM community. Most players, however prefer repair to be enabled so that is what we should do. Most of our maps it will be disabled through the script however. If you want to play with the game's repair settings you can find it under shipglobals.lua

Only registered users are allowed to post

Latest Posts

Now Online

None

Birthdays

HyTech Send PM
birthday is today!

Nemesisgr Send PM
birthday is today!

R4tzer Send PM
birthday is today!

Mad.fin.69 Send PM