Since december 2012 Battlestations: Midway is supported by GameSpy no longer. The only one possibility for Midway players is GameRanger. Please visit www.gameranger.com, download Gameranger client and make new account. You can find other Midway players in the Gameranger rooms. BS:M patch 1.1.1 is required to play online battles. Iowa Mission Pack and Midway Modders Mappacks 1 and 2 are recommended.

3D max

3D max

O ile wiem zostala stworzona dokladna instrukcja 3D maxa, w jezyku angielskim[ja z angielskiego jesetm slaby wiec mi slabo z tym idze ale mimo wszystko proboje sie w tym pobawic.Ale gdyby przykladowo stworzylibysmy kwadrat trojwymiarowy to bysmy mogli go wrzucic do gry tylko po to aby sie przekonac ze mozemy wrzucac tak jednostki stworzone przez 3D max czy i z tym byl by problem?

Dopóki walczysz jesteś zwycięzcą
kwiatek
Commander
Activity Points: 208
ranks
useravatar
Offline
267 Posts
User info in posts
Administrator has disabled public posting

Re: 3D max

przecież pokazywałem ci "moje" projekty tylko jak dodać ag

I only win   ----> My good old proverb  ab
Squadron Players Battlestations Midway ---> http://www.xfire.com/communities/bandito/
http://img22.imageshack.us/img22/2878/100dollar03june.gif

Adi_POL
Old Veteran
Commodore
Activity Points: 2040
ranks
useravatar
Offline
1138 Posts
User info in posts
Administrator has disabled public posting

Re: 3D max

kwiatek wrote:

Ale gdyby przykladowo stworzylibysmy kwadrat trojwymiarowy to bysmy mogli go wrzucic do gry tylko po to aby sie przekonac ze mozemy wrzucac tak jednostki stworzone przez 3D max czy i z tym byl by problem?

Tak, również i z tym byłby problem. Max zapisuje pliki w formacie .3DS i potrafi jeszcze wyeksportować w kilku innych formatach. Wyjaśnię ci to na przykładzie plików audio. Wyobraż sobie, że masz edytor audio (Adobe Audition lub Nero Wave Editor), który zapisuje pliki dźwiękowe jako .wav

Potrafi również zapisać w innych, np: .mp3, .ogg, wma, albo .aif

Co z tego, skoro Midway korzysta z dżwięków w formacie .fsb (tak jest naprawdę). I nie potrafi odczytać żadnego z tych wyżej wymienionych. Trzeba znaleźć konwerter z dowolnego z tych formatów na .fsb. Na szczęście jest i działa. Do plików 3D konwertera do formatu .mmod niestety nie ma. Publicznie dostępnego... bo Eidos ma swój.

PS: Pliki 3D do Midway były tworzone za pomocą Newtek Lightwave (taki program) i pod ten program był napisany konwerter. jednak to nie problem, bo konwerter z 3Dmax do Lightwave jak najbardziej istnieje.

admin
Activity Points: 5
useravatar
Offline
0 Posts
User info in posts
Administrator has disabled public posting

Re: 3D max

istnieje tylko nie dla nas  :] Jezeli dobrze zrozumialem, czyli poprostu nie mamy dostepu do konwertera Eidosa? ktory ma go jna swoja wylącznosc

Dopóki walczysz jesteś zwycięzcą
kwiatek
Commander
Activity Points: 208
ranks
useravatar
Offline
267 Posts
User info in posts
Administrator has disabled public posting

Re: 3D max

Tak dobrze zrozumiałeś. Próbujemy to obejść od pół roku i sprawdziliśmy kilka możliwości (napisać własny, kontakt z Eidos), Na razie bez sukcesu.

admin
Activity Points: 5
useravatar
Offline
0 Posts
User info in posts
Administrator has disabled public posting

Re: 3D max

a nie mozemy usunąc wszystkich jednostek i wtawic je jeszcze raz + swoje do gry ale juz swoim konwterem?

Dopóki walczysz jesteś zwycięzcą
kwiatek
Commander
Activity Points: 208
ranks
useravatar
Offline
267 Posts
User info in posts
Administrator has disabled public posting

Re: 3D max

To wymagałoby chyba przepisania plików .exe. Gra potrafi wczytywać .mmody a nie inne. Coś jakbyś chciał dokument Worda otworzyć Winampem.

admin
Activity Points: 5
useravatar
Offline
0 Posts
User info in posts
Administrator has disabled public posting

Re: 3D max

a czy można do tych jednostek co są dodać działo do statkow handlowych albo dodatkowe uzbrojenie przeciwlotnicze?

Dopóki walczysz jesteś zwycięzcą
kwiatek
Commander
Activity Points: 208
ranks
useravatar
Offline
267 Posts
User info in posts
Administrator has disabled public posting

Re: 3D max

a może by tak dodać do yamato  karabiny zamias tych średnich dział już widzieliśmy jak Tipsy zmieniał co nie co w tym kierunku

I only win   ----> My good old proverb  ab
Squadron Players Battlestations Midway ---> http://www.xfire.com/communities/bandito/
http://img22.imageshack.us/img22/2878/100dollar03june.gif

Adi_POL
Old Veteran
Commodore
Activity Points: 2040
ranks
useravatar
Offline
1138 Posts
User info in posts
Administrator has disabled public posting

Re: 3D max

Krążownik pomocniczy – klasa okrętów powstałych przez przebudowę i uzbrojenie dużych lub średnich statków cywilnych, używana głównie w okresie pierwszej i drugiej wojny światowej.
Walka zakończona zatopieniem niemieckiego krążownika pomocniczego "Cap Trafalgar" (po lewej) przez brytyjski odpowiednik HMS "Carmania", 14 września 1914
Krążowniki pomocnicze powstawały poprzez przebudowanie i uzbrojenie większych statków pasażerskich, a nawet towarowych, o mocniejszych kadłubach. Tak powstałe okręty były często używane jako tzw. rajdery, czyli okręty używane do działania na liniach komunikacyjnych nieprzyjaciela i zwalczania jego żeglugi. Dominującym przeznaczeniem była jednak rola odwrotna, czyli patrolowanie i ochrona własnych konwojów i linii komunikacyjnych przed wrogimi rajderami, gdy nie było wystarczającej ilości okrętów eskortowych lub krążowników.

Mimo nazwy, krążowniki pomocnicze nie zaliczały się do klasy krążowników i nie miały z nimi pod względem konstrukcji nic wspólnego, z wyjątkiem wielkości i uzbrojenia (porównywalnego z mniejszymi krążownikami lekkimi). Zostały tak nazwane z uwagi na wypełnianie tradycyjnie rozumianych zadań "krążowniczych" w postaci patrolowania w dalekich rejsach i ochrony lub zwalczania komunikacji morskiej, od których rejsów (ang. cruise) wzięła się etymologia całej klasy krążowników. Nie były one opancerzone, a z uwagi na użycie do ich przebudowy statków cywilnych, charakteryzowały się znacznie mniejszą odpornością na uszkodzenia, zwłaszcza wybuchy podwodne, od specjalnie budowanych okrętów. Stosowano jedynie doraźne ulepszenia zwiększające niezatapialność, typu wypełnienia ładowni pustymi beczkami lub korkiem.
Podstawowymi parametrami charakteryzującymi siłę bojową krążowników pomocniczych były: wielkość, prędkość, zasięg rozumiany szerzej jako autonomiczność i uzbrojenie, a w wielu przypadkach także maskowanie.
Trudno mówić o średnich wartościach czy przeciętnej wielkości, były to bez wyjątku okręty budowane ad hoc i od tego, jakiej wielkości był statek bazowy, zależała wyporność powstałego z niego krążownika pomocniczego. Można natomiast mówić o pewnych pułapach wielkości. Okręty te, jako przebudowywane ze statków, miały wyporność od 3000 ton do nawet 19 000 ton (np. niemiecki "Kormoran"). Często do opisu wielkości krążowników pomocniczych zamiast wyporności używa się parametrów stosowanych wobec bazowych jednostek cywilnych, jak nośność statku lub pojemność BRT.
Prędkość nie była zasadniczym atutem tej klasy, przebudowywane ze statków i doraźnie tylko uzbrajane nie przechodziły remontów czy udoskonaleń w maszynowniach i prędkość pozostawała taka sama jak poprzednio, rzadko kiedy przekraczała 20-25 węzłów, zwykle było to ok. 15-17 w. W zasadzie wystarczała, żeby zatopić z zaskoczenia statek handlowy lub ewentualnie przez krótki okres ścigać go.
Zasięg był jednym z parametrów, który był ze względu na specyfikę działań bardzo ważny. Rajdery musiały krążyć po morzach aby natrafić na swoją "ofiarę", przy tym możliwości ich zawijania do portów były ograniczone. Okręty te, będąc przebudowywane ze statków handlowych, miały duży zasięg, a dodatkowo był on zwiększany. Mimo zasięgu rajderów,
wynoszącego nierzadko 15000 mil morskich i tak okazywał się on mały, w związku z czym zachodziła potrzeba wysyłania specjalnych okrętów zaopatrzeniowych mających zaopatrywać je nie tylko w paliwo, ale i we wszelkie środki do życia dla załogi i amunicję. Statki te odbierały także wzięte do niewoli załogi zatopionych przez krążowniki statków.
Z zasięgiem powiązany jest jeszcze inny parametr mający duży wpływ na siłę bojową krążowników pomocniczych, a mianowicie autonomiczność, czyli zdolność do długotrwałego działania bez uzupełniania zapasów. Ten parametr był wysoki, liczba dni jakie te okręty potrafiły spędzać bez uzupełniania zapasów była bardzo duża, nawet jak na standardy przyjęte dla "regularnych" okrętów. Przeciętnie krążownik pomocniczy w rejsie korsarskim potrafił "wytrzymać" bez dopływu zapasów z zewnątrz, w skrajnych wypadkach, około miesiąca. Najdłuższe rejsy bojowe krążowników trwały do 9 miesięcy. Oprócz załogi, korsarskie okręty tej klasy musiały jeszcze pomieścić jeńców z zatopionych statków. Z kolei krążowniki pomocnicze przebudowane ze statków pasażerskich często służyły także jako transportowce wojska.
Uzbrojenie montowano różne: najczęściej stosowano kilka pojedynczych dział kalibru 120-150 mm, wspomagane dodatkowymi np. 76 mm i ewentualną lekką artylerią przeciwlotniczą. Część okrętów, zwłaszcza te przeznaczone do zwalczania wrogiej żeglugi, miała wyrzutnie torpedowe i miny, a nawet przenosiła małe kutry torpedowe. Niektóre wyposażone były też w wodnosamoloty rozpoznawcze. Przykładem może być niemiecki "Kormoran" mający 6 dział kalibru 150 mm, kilka działek przeciwlotniczych, 6 wyrzutni torpedowych kalibru 533 mm, dwa wodnosamoloty i kuter torpedowy.


Niemiecki krążownik pomocniczy "Kormoran". Zamaskowane uzbrojenie jest niewidoczne.
Ostatnim elementem mającym wpływ na siłę bojową tej klasy okrętów jest maskowanie, jednak miało ono znaczenie jedynie w przypadku okrętów korsarskich. Na maskowanie może składać się wiele elementów, niemieckie krążowniki pomocnicze miały wiele elementów ruchomych pozwalających się składać lub rozwijać, w zależności od potrzeb; ruchome sztuczne kominy oraz odkrywane na czas strzelania i niewidoczne normalnie działa. Maskowanie to też sposób podawania nazwy okrętu oraz bandera. Należy jednak zdawać sobie sprawę, że użycie maskowania podczas walki, zwłaszcza cudzej bandery, mogło być sprzeczne z prawem wojennym.
Warto wspomnieć, że podobne do zamaskowanych krążowników pomocniczych, lecz mniejsze i o innym przeznaczeniu, były statki-pułapki z I wojny św., służące do walki z okrętami podwodnymi.

O to mi chodzi

Dopóki walczysz jesteś zwycięzcą
kwiatek
Commander
Activity Points: 208
ranks
useravatar
Offline
267 Posts
User info in posts
Administrator has disabled public posting

Board Info

Board Stats:
 
Total Topics:
1688
Total Polls:
69
Total Posts:
23035
Posts this week:
1
User Info:
 
Total Users:
19857
Newest User:
Anthonyboite
Members Online:
1
Guests Online:
769

Online: 
Axis_Crusher

Forum Legend:

 Topic
 New
 Locked
 Sticky
 Active
 New/Active
 New/Locked
 New Sticky
 Locked/Active
 Active/Sticky
 Sticky/Locked
 Sticky/Active/Locked

Login Form

Battlestations Shoutbox

Latest Message: 1 week, 4 days ago
  • Legendary Da : Hi everyone, I have one (or two) quick question about BS:M modding. I try to figure out sp mapmaking, and my first act on it was to convert a MP map to SP. However I can only play as Allies in those maps. What parameter do I have to change to play those maps as Japanese in the respective map .mpak (And where is the parameter I have to change?)?
  • N_Trainz : G'day mates, I just wanted to let those who use Windows 10 and also for those who are having troubles getting the game launching because of Games for Windows LIVE, I made a tutorial of how to get it working successfully again like on Windows 8.1. Its on my channel and here's the link to the video. «link»
  • Mokeo67 : The dictator, I downloaded the mmod2txm and I added four slots to the fletcher and a couple to the lexington.Thanks for the help though.
  • The Dictator : Makeo67 i've explained how to find the unused slots in the topic and the mmod2txm it's a program that has been shared. However there aren't so many ships with unused platforms and sme of them are in wrong positions and for move them you need to know how to change the mmod file. But if you know how to do it you can make new platfors as you want. I've shared the south dakota disposition and this one is the most intersting in my opinion
  • N_Trainz : Well it looks like we have spammers again
  • Mokeo67 : No problem Thanks for the help
  • Axis_Crusher : Not really
  • Mokeo67 : Ok thanks anyway. Do you know who does?
  • Axis_Crusher : Unfortunately I don't deal with that part of modding
  • Mokeo67 : Sorry forgot the link. «link»
  • Mokeo67 : This is the forum topic I meant. The dictator said he found the unused slots in the TXM file obtainable with the mmod2txm, what is this and is it available to use.
  • Axis_Crusher : This is your best bet: «link»
  • Mokeo67 : Also I saw on the forum that ships have unused platform slots. How do I use these?
  • Mokeo67 : I tried changing the bogue class carrier to a yorktown class in the phillipene sea mission and one of two things happened. The mission either didnt change or the game crashed.
  • Axis_Crusher : No problem
  • Mokeo67 : That is what im talking about. Ill have a look at it later thanks for the help
  • Axis_Crusher : specific mission’s 3_scene mpak file by working on the .lua file. There is where the bonus unit is actually added into the mission (by the script). I haven't tried it myself so good luck.
  • Axis_Crusher : I assume you are talking about the bonus units that you unlock for certain missions by completing previous ones (like the B - 25’s in the 2nd Battle of Guadalcanal). The bonus units are unlocked by completing certain objectives in the campaign - so that is linked to your campaign progress. Since that cannot be altered you must look at the missiontree.lua file. This is where the unit will show up unlocked on the mission screen. There are references to allunitslock. Also you will have to edit the
  • Mokeo67 : Thank you I will look in this file. I did unlock all the campaign missions, all you have to do is delete the text after 'prerequisite' and it will unlock. But I havent figured out how to unlock the bonus units.
  • Axis_Crusher : I also prefer it being off, just as most of the BSM community. Most players, however prefer repair to be enabled so that is what we should do. Most of our maps it will be disabled through the script however. If you want to play with the game's repair settings you can find it under shipglobals.lua

Only registered users are allowed to post

Latest Posts

Now Online

Birthdays

HyTech Send PM
birthday will Sunday, 11 December 2016

Nemesisgr Send PM
birthday will Sunday, 11 December 2016

R4tzer Send PM
birthday will Sunday, 11 December 2016

Mad.fin.69 Send PM
birthday will Thursday, 15 December 2016

Szlachcico Send PM
birthday will Thursday, 15 December 2016