Since december 2012 Battlestations: Midway is supported by GameSpy no longer. The only one possibility for Midway players is GameRanger. Please visit www.gameranger.com, download Gameranger client and make new account. You can find other Midway players in the Gameranger rooms. BS:M patch 1.1.1 is required to play online battles. Iowa Mission Pack and Midway Modders Mappacks 1 and 2 are recommended.

Textury

Textury

Czekamy EST na wskazowki dotyczace robienia i przerabiania textur

Dopóki walczysz jesteś zwycięzcą
kwiatek
Commander
Activity Points: 208
ranks
useravatar
Offline
267 Posts
User info in posts
Administrator has disabled public posting

Re: Textury

1) Trzeba otworzyć MPAKi (do tego się używa BSM Ripper)
Do pobrania tutaj: http://battlestations.eu/index.php/pl/d … -bs-midway

2) Trzeba jakoś przeglądać te setki plików które się rozpakują. Polecam Total Ccommander
Najnowsza wersja tutaj http://totalcmd.pl/download/app/new/Tot … nder_7.50a To niekonieczna pozycja, jednak rozwala mnie jak ktoś przegląda te pliki Eksploratorem Windows.

3) W środku MPAKów znajdują się tekstury w formacie DDS. To jest format opracowany przez NVidia.
Do pobrania http://developer.nvidia.com/object/phot … ugins.html

4) Potrzeba Fotoszopa do tego. Adobe Photoshop. Wersja nieważna. Nie ma darmowej wersji. Kupić (fura piniendzy) albo kombinować samemu. Linków do pobrania nie będzie.

Po zainstalowaniu Fotoszopa instalujemy DDS plugin. Od tej chwili DDSy powinny się otwierać w Fotoszopie. Adiemu się nie otwierają ale on ma Windows 8 (albo 7 - nie pamiętam). Nie ma to jak mieć nowy piękny windows na którym nic nie chce działać.

Sugeruję także darmowy programik graficzny Paint.net. Nie wiem co zrobiłem i czy on tak ma, ale nim też można DDS u mnie otwierać. I edytować. Czyli zastąpić Fotoszopa.
Do pobrania tutaj: http://www.dotpdn.com/files/Paint.NET.3.5.3.Install.zip

5) Przydatną rzeczą jest też przeglądarka opbrazków IrFanView (wraz z pluginami!) - pozwala szybko otworzyć i przejrzeć wszystkie DDS.

Wskazówki:

- BSM Ripper rozpakowuje MPAKi do folderu gdzie jest zainstalowany i podfolderu ExtractedMPAKs u mie jest to C:/Program FIles/BSM Ripper/ Extracted files.

- żeby rozpakować MPAK należy go wskazać BSM RIpperem (Open game MPAK file) nacisnąc przycisk Select All i potem Extract Selected Files.

- wszystkie MPAKi Midway znajdują się w folderze gry w podfolderze mpaks...

- Zeby zmiany można było obejrzeć, trzeba MPAk spakować ponownie i podmienić w grze.

- Większość pików DDS Midway to 4bit DDS.

Nie pytajcie mnie jak malowaćFotoszopem albo Paint.netem. Bez podtsaw albo wielkiej ochoty do tego żeby się nauczyć nie macie co zaczynać.

admin
Activity Points: 5
useravatar
Offline
0 Posts
User info in posts
Administrator has disabled public posting

Re: Textury

ale i tak skontaktuje sie z toba na gg zebys mi wyjasni kilka rzeczy pokolei a ja sobie potem sam wszystko zrobie

Dopóki walczysz jesteś zwycięzcą
kwiatek
Commander
Activity Points: 208
ranks
useravatar
Offline
267 Posts
User info in posts
Administrator has disabled public posting

Re: Textury

mi paint nie nie chce sie zainstalowac, narazie moge probowac tylko z nividia i total comander ?

Dopóki walczysz jesteś zwycięzcą
kwiatek
Commander
Activity Points: 208
ranks
useravatar
Offline
267 Posts
User info in posts
Administrator has disabled public posting

Re: Textury

A czym masz zamiar malować tekstury ? też masz windows 7 ?

admin
Activity Points: 5
useravatar
Offline
0 Posts
User info in posts
Administrator has disabled public posting

Re: Textury

nie
ma xp

I only win   ----> My good old proverb  ab
Squadron Players Battlestations Midway ---> http://www.xfire.com/communities/bandito/
http://img22.imageshack.us/img22/2878/100dollar03june.gif

Adi_POL
Old Veteran
Commodore
Activity Points: 2040
ranks
useravatar
Offline
1138 Posts
User info in posts
Administrator has disabled public posting

Re: Textury

mam xp ale te linki do progromow sciagnolem i nie chca sie zainstalowac, zainstalowal sie total comander i pluginy z nividi, nawet dotarlem BSM ripperem do tych plikow w nowej mapie ale nie moglem ich otworzyc ah

Dopóki walczysz jesteś zwycięzcą
kwiatek
Commander
Activity Points: 208
ranks
useravatar
Offline
267 Posts
User info in posts
Administrator has disabled public posting

Re: Textury

http://www.mnwright.btinternet.co.uk/pr … dxtbmp.htm
a ten program moze byc, otwiera pliki DDs, tylko musze sie go jeszcze nauczyc

Dopóki walczysz jesteś zwycięzcą
kwiatek
Commander
Activity Points: 208
ranks
useravatar
Offline
267 Posts
User info in posts
Administrator has disabled public posting

Re: Textury

dobra udalo mi sie otworzyc pliki DDs, zauwazylem ze tam sa czesci, zarysy itp, nie ma calej jednostki
Zeby zmienic kolor tych czesci nalezy pokolei kazda przemalowac?

Dopóki walczysz jesteś zwycięzcą
kwiatek
Commander
Activity Points: 208
ranks
useravatar
Offline
267 Posts
User info in posts
Administrator has disabled public posting

Re: Textury

Trza się przyjrzeć ag Przecież to widać.

Główniie chodzi o kadłub i skrzydła. Tekstury do Midway działają jako mirror, czyli narysowane jest np jedno skrzydło lub bok a tekstura pokrywa obydwa skrzydła lub boki. Oznacza to mniej więcej tyle, że nie można użyć wszystkich literek i cyferek na samolotach. Ósemka będzie wyglądać w lustrze tak samo jak normalnie, ale 7 lub 9 już nie. Od tej reguły jest chyba jeden wyjątek. Warhawk.

admin
Activity Points: 5
useravatar
Offline
0 Posts
User info in posts
Administrator has disabled public posting

Re: Textury

okey, rozumiem ze teraz na kazde skrzydlo moge nanosic swoje barwy oznaczenia itp ......
Ale po zamknięciu programu to sie samo zapisze i zapisze sie to w grze?

Dopóki walczysz jesteś zwycięzcą
kwiatek
Commander
Activity Points: 208
ranks
useravatar
Offline
267 Posts
User info in posts
Administrator has disabled public posting

Re: Textury

nie

I only win   ----> My good old proverb  ab
Squadron Players Battlestations Midway ---> http://www.xfire.com/communities/bandito/
http://img22.imageshack.us/img22/2878/100dollar03june.gif

Adi_POL
Old Veteran
Commodore
Activity Points: 2040
ranks
useravatar
Offline
1138 Posts
User info in posts
Administrator has disabled public posting

Re: Textury

Tia... możesz nanosić. Możesz też zmienić kolor całego samolotu. Po wprowadzeniu zmian do obrazka nic się samo nie zapisze. Trzeba brazej zapisać, wstawić go w odpowiednie miejsce w plikach rozpakowanego MPAKa, musi mieć taką samą nazwę, plik trzeba spakować robiąc nowego MPAKa i tego MPAKa wstawiasz w odpowiednie miejsce w grze folderze gry. Zastępujesz orygnalny po prostu (zawsze rób bakapy - kopie)

admin
Activity Points: 5
useravatar
Offline
0 Posts
User info in posts
Administrator has disabled public posting

Re: Textury

yhmyyy, ale jesli nowy samolot skopiuje do mappacka i bede na mapach mial inne barwy to i tak bede mogl z wami grac[mimo innych oznaczen samolotow]

Dopóki walczysz jesteś zwycięzcą
kwiatek
Commander
Activity Points: 208
ranks
useravatar
Offline
267 Posts
User info in posts
Administrator has disabled public posting

Re: Textury

tak

I only win   ----> My good old proverb  ab
Squadron Players Battlestations Midway ---> http://www.xfire.com/communities/bandito/
http://img22.imageshack.us/img22/2878/100dollar03june.gif

Adi_POL
Old Veteran
Commodore
Activity Points: 2040
ranks
useravatar
Offline
1138 Posts
User info in posts
Administrator has disabled public posting

Board Info

Board Stats:
 
Total Topics:
1688
Total Polls:
69
Total Posts:
23035
Posts this week:
1
User Info:
 
Total Users:
19856
Newest User:
Anthonyboite
Members Online:
0
Guests Online:
636

Online: 
There are no members online

Forum Legend:

 Topic
 New
 Locked
 Sticky
 Active
 New/Active
 New/Locked
 New Sticky
 Locked/Active
 Active/Sticky
 Sticky/Locked
 Sticky/Active/Locked

Login Form

Battlestations Shoutbox

Latest Message: 1 week, 4 days ago
  • Legendary Da : Hi everyone, I have one (or two) quick question about BS:M modding. I try to figure out sp mapmaking, and my first act on it was to convert a MP map to SP. However I can only play as Allies in those maps. What parameter do I have to change to play those maps as Japanese in the respective map .mpak (And where is the parameter I have to change?)?
  • N_Trainz : G'day mates, I just wanted to let those who use Windows 10 and also for those who are having troubles getting the game launching because of Games for Windows LIVE, I made a tutorial of how to get it working successfully again like on Windows 8.1. Its on my channel and here's the link to the video. «link»
  • Mokeo67 : The dictator, I downloaded the mmod2txm and I added four slots to the fletcher and a couple to the lexington.Thanks for the help though.
  • The Dictator : Makeo67 i've explained how to find the unused slots in the topic and the mmod2txm it's a program that has been shared. However there aren't so many ships with unused platforms and sme of them are in wrong positions and for move them you need to know how to change the mmod file. But if you know how to do it you can make new platfors as you want. I've shared the south dakota disposition and this one is the most intersting in my opinion
  • N_Trainz : Well it looks like we have spammers again
  • Mokeo67 : No problem Thanks for the help
  • Axis_Crusher : Not really
  • Mokeo67 : Ok thanks anyway. Do you know who does?
  • Axis_Crusher : Unfortunately I don't deal with that part of modding
  • Mokeo67 : Sorry forgot the link. «link»
  • Mokeo67 : This is the forum topic I meant. The dictator said he found the unused slots in the TXM file obtainable with the mmod2txm, what is this and is it available to use.
  • Axis_Crusher : This is your best bet: «link»
  • Mokeo67 : Also I saw on the forum that ships have unused platform slots. How do I use these?
  • Mokeo67 : I tried changing the bogue class carrier to a yorktown class in the phillipene sea mission and one of two things happened. The mission either didnt change or the game crashed.
  • Axis_Crusher : No problem
  • Mokeo67 : That is what im talking about. Ill have a look at it later thanks for the help
  • Axis_Crusher : specific mission’s 3_scene mpak file by working on the .lua file. There is where the bonus unit is actually added into the mission (by the script). I haven't tried it myself so good luck.
  • Axis_Crusher : I assume you are talking about the bonus units that you unlock for certain missions by completing previous ones (like the B - 25’s in the 2nd Battle of Guadalcanal). The bonus units are unlocked by completing certain objectives in the campaign - so that is linked to your campaign progress. Since that cannot be altered you must look at the missiontree.lua file. This is where the unit will show up unlocked on the mission screen. There are references to allunitslock. Also you will have to edit the
  • Mokeo67 : Thank you I will look in this file. I did unlock all the campaign missions, all you have to do is delete the text after 'prerequisite' and it will unlock. But I havent figured out how to unlock the bonus units.
  • Axis_Crusher : I also prefer it being off, just as most of the BSM community. Most players, however prefer repair to be enabled so that is what we should do. Most of our maps it will be disabled through the script however. If you want to play with the game's repair settings you can find it under shipglobals.lua

Only registered users are allowed to post

Latest Posts

Now Online

None

Birthdays

HyTech Send PM
birthday will Sunday, 11 December 2016

Nemesisgr Send PM
birthday will Sunday, 11 December 2016

R4tzer Send PM
birthday will Sunday, 11 December 2016

Mad.fin.69 Send PM
birthday will Thursday, 15 December 2016

Szlachcico Send PM
birthday will Thursday, 15 December 2016