Since december 2012 Battlestations: Midway is supported by GameSpy no longer. The only one possibility for Midway players is GameRanger. Please visit www.gameranger.com, download Gameranger client and make new account. You can find other Midway players in the Gameranger rooms. BS:M patch 1.1.1 is required to play online battles. Iowa Mission Pack and Midway Modders Mappacks 1 and 2 are recommended.

Reality mod dla Midway.

Reality mod dla Midway.

Reality mod - jak sama nazwa wskazuje - to zmiana podstawowych parametrów jednostek i przybliżenie ich do wartości historycznej. Tzn - Midway po zainstalowaniu i uruchomieniu Reality Moda nie będzie już dłużej arkadowym shoteerem, lecz raczej symulatorem.

Po pierwsze Mod będzie dodatkiem aktywowanym lub deaktywowanym przez dodatkowy program. W skrócie - przed uruchomieniem gry będziecie mogli wybrać czy chcecie wersję Reality, czy nie.

Pokrótce - gra straci dynamikę - niedużo ale jednak. Szczególnie w powietrzu. Twórcy Midway położyli nacisk na zabawę, po zainstalowaniu tego Moda będzie się grać inaczej. Co zauważyłem po paru rundkach.

- Zbombardowany lotniskowiec nie może wysłać w powietrze samolotów, dopóki nie naprawi się pokład startowy.  Naprawy trwają o wiele dłużej. Okręt z uszkodzonym silnikiem wytraca prędkość aż do zera, i dooóki silnik nie zostanie naprawiony - okręt stoi.

Pancerniki brytyjskie i amerykańskie są teraz silniejsze niż Kongo lub Fuso. Wyjątek to Yamato. To prawdziwa twierdza teraz.

Ogólnie okręty poruszają się szybciej - I nie ma takich dużych róznic w szybkościach jak w wersji arcade. Samoloty mogą zabrać więcej rodzajów bomb - oczywiście jeśli są do tego przystosowane.

Torpedy są dużo groźniejszą bronią teraz. Bomby zresztą też. Inna sprawa że trudniej nimi trafić.

Lotniskowce otrzymały artylerię. Tak jak to było w historii. Coś w stylu niszczyciela. Z racji większej masy potrafią się teraz obronić przed atakiem pojedynczego niszczyciela.

Łodzie pod wodą poruszają się koszmarnie wolno. Za to powietrza jest więcej. Wydaje się że pojedynczy atak (4 torpedy) może zatopić lotniskowiec.

Ogólnie zmian jest sporo i gra się fajnie. Mod ma być dostępny w ciągu 2 tygodni.

I am playing Midway as EST_PL
I am playing Pacific as PL EST PL

EST_PL
Battlestations Fan
Rear Admiral
Activity Points: 6164
ranks
useravatar
Offline
2072 Posts
User info in posts
Administrator has disabled public posting

Re: Reality mod dla Midway.

A czy ataki kamikaze będą skuteczniejsze? Chodzi mi o to, czy jak rąbniesz samolotem w okręt wroga to czy ubędzie mu więcej paska życia niż w wersji arcade? Tam właściwie takie ataki nie zabierały zdrowia, a jeśli już to śladowe.

Danio1313
Banzai Charger
Ensign
Activity Points: 37
ranks
useravatar
Offline
73 Posts
User info in posts
Administrator has disabled public posting

Re: Reality mod dla Midway.

Ogólnie nie testowałem. Ale mogę spojrzeć. W tej chwili każda bomba czy torpeda robi więcej szkód. Co mi się jeszcze przypomniało - zderzenia. Więc w tym modzie zderzenie okrętów jest bardzo bolesne. Nawet do zatonięcia okrętu włącznie.

Rozpędzanie i hamowanie okrętem jest dłuższe. Skręcanie również nie jest takie proste jak do tej pory. Artyleria ma większy zasięg. Co jeszcze zauważę, to dopiszę.

I am playing Midway as EST_PL
I am playing Pacific as PL EST PL

EST_PL
Battlestations Fan
Rear Admiral
Activity Points: 6164
ranks
useravatar
Offline
2072 Posts
User info in posts
Administrator has disabled public posting

Re: Reality mod dla Midway.

A mógłbyś mi powiedzieć czy to wszystko działa tylko do multi, czy do singla tez?

Danio1313
Banzai Charger
Ensign
Activity Points: 37
ranks
useravatar
Offline
73 Posts
User info in posts
Administrator has disabled public posting

Re: Reality mod dla Midway.

i nie ciekawe będzie to wygladąc np między bb jedem ma większą predkosc i zasieg i znowu będzie uciekanie ag

ale predkośc SS powinna być troche dopasowana do prędkości BB bo SS staną się bezurzyteczne w takich ustawieniach mapy jak np engano itp

I only win   ----> My good old proverb  ab
Squadron Players Battlestations Midway ---> http://www.xfire.com/communities/bandito/
http://img22.imageshack.us/img22/2878/100dollar03june.gif

Adi_POL
Old Veteran
Commodore
Activity Points: 2040
ranks
useravatar
Offline
1138 Posts
User info in posts
Administrator has disabled public posting

Re: Reality mod dla Midway.

Jestem ciekaw efeku.

ORP-PREDATOR
Seaman
Activity Points: 27
ranks
useravatar
Offline
11 Posts
User info in posts
Administrator has disabled public posting

Re: Reality mod dla Midway.

to fajnie, tak jak mape moglismy grac godzinami tak teraz bedziemy grac w 10 minut ag

Dopóki walczysz jesteś zwycięzcą
kwiatek
Commander
Activity Points: 208
ranks
useravatar
Offline
267 Posts
User info in posts
Administrator has disabled public posting

Re: Reality mod dla Midway.

Danio1313 wrote:

A mógłbyś mi powiedzieć czy to wszystko działa tylko do multi, czy do singla tez?

Ogólnie żeby to zadziałało, to każda z map musi być zmieniona. Na razie widziałem 1o podstawowych map do multiplayer - a i tak paczka zajmuje już 800MB.

Adi_POL wrote:

i nie ciekawe będzie to wygladąc np między bb jedem ma większą predkosc i zasieg i znowu będzie uciekanie ag

Teraz też mają różną i ludzie uciekają. To nie zależy od szybkości tylko od ludzi.

Adi_POL wrote:

ale predkośc SS powinna być troche dopasowana do prędkości BB bo SS staną się bezurzyteczne w takich ustawieniach mapy jak np engano itp

Tzn ? Na wojnie jakoś dawali sobie radę przy takich prędkościach. Za to masz więcej powietrza a atak torpedowy spowoduje większe szkody.

I am playing Midway as EST_PL
I am playing Pacific as PL EST PL

EST_PL
Battlestations Fan
Rear Admiral
Activity Points: 6164
ranks
useravatar
Offline
2072 Posts
User info in posts
Administrator has disabled public posting

Re: Reality mod dla Midway.

powinni jeszcze zwiekszyc wytrzymalosc SS bo na normalym BSM 3 bomby i tona a tak w zyciu nie bylo
2. Repulse by wytrzmalszy i celniejszy niz fuso w realiach, tak teraz tez bedzie?

Dopóki walczysz jesteś zwycięzcą
kwiatek
Commander
Activity Points: 208
ranks
useravatar
Offline
267 Posts
User info in posts
Administrator has disabled public posting

Re: Reality mod dla Midway.

a tam wytrzymalszy miał duże kaliber dział :d

I only win   ----> My good old proverb  ab
Squadron Players Battlestations Midway ---> http://www.xfire.com/communities/bandito/
http://img22.imageshack.us/img22/2878/100dollar03june.gif

Adi_POL
Old Veteran
Commodore
Activity Points: 2040
ranks
useravatar
Offline
1138 Posts
User info in posts
Administrator has disabled public posting

Re: Reality mod dla Midway.

Adi_POL wrote:

a tam wytrzymalszy miał duże kaliber dział :d

wszystkie BB mialy duzy kaliber dzial mądralo, chodzi o to ze fuso byl stara konstrukcja a repulse byl nowoczesniejszy i mial lepszy pancerz

Dopóki walczysz jesteś zwycięzcą
kwiatek
Commander
Activity Points: 208
ranks
useravatar
Offline
267 Posts
User info in posts
Administrator has disabled public posting

Re: Reality mod dla Midway.

No, ale musi być równowaga. Bo wyobraź sobie Repulse rozwalającego wesoło twoje Fuso i Yamashiro i do tego bez większych uszkodzeń, a te dwa ostatnie nawet się obronić nie mogą, bo ma lepszy pancerz. A tak na marginesie to:
1.Z Wikipedii wynika, że Repulse to nie pancernik, a krążownik liniowy.
2.Właściwie to co on robi w grze, skoro został zatopiony 10 września 1941 roku podczas ataku na Force Z (w BSM właśnie wtedy mamy okazję go zatopić w jednej z misji lotniczych) ?

Danio1313
Banzai Charger
Ensign
Activity Points: 37
ranks
useravatar
Offline
73 Posts
User info in posts
Administrator has disabled public posting

Re: Reality mod dla Midway.

wikipedia ma błędy

I only win   ----> My good old proverb  ab
Squadron Players Battlestations Midway ---> http://www.xfire.com/communities/bandito/
http://img22.imageshack.us/img22/2878/100dollar03june.gif

Adi_POL
Old Veteran
Commodore
Activity Points: 2040
ranks
useravatar
Offline
1138 Posts
User info in posts
Administrator has disabled public posting

Re: Reality mod dla Midway.

Widać, jeśli wikipedia ma błędy to BsM też je ma...

Danio1313
Banzai Charger
Ensign
Activity Points: 37
ranks
useravatar
Offline
73 Posts
User info in posts
Administrator has disabled public posting

Re: Reality mod dla Midway.

Błędy Wkikipedii wynikają z tego że tworzą ją sami użytkownicy netu. Czyli każdy i nikt. Jest niezłym źródłem wiedzy ale nie można potraktować jej jak wyrocznię.

Błedy BSM nie są błedami (jeśli chodzi o uzbrojenie szybkość zwrotność itp) po prostu twórcy zakładali że stworzą arkadową strzelankę a nie symulator. Balansowali rozgrywkę i próbowali doprowadzić do maksymnalnej grywalności. Sami zobaczycie BsM z Realism Modem - niby to samo ale gra się inaczej.

I am playing Midway as EST_PL
I am playing Pacific as PL EST PL

EST_PL
Battlestations Fan
Rear Admiral
Activity Points: 6164
ranks
useravatar
Offline
2072 Posts
User info in posts
Administrator has disabled public posting

Board Info

Board Stats:
 
Total Topics:
1688
Total Polls:
69
Total Posts:
23035
Posts this week:
1
User Info:
 
Total Users:
19838
Newest User:
Agpixzex
Members Online:
1
Guests Online:
149

Online: 
hilary5746

Forum Legend:

 Topic
 New
 Locked
 Sticky
 Active
 New/Active
 New/Locked
 New Sticky
 Locked/Active
 Active/Sticky
 Sticky/Locked
 Sticky/Active/Locked

Login Form

Battlestations Shoutbox

Latest Message: 1 week, 2 days ago
  • Legendary Da : Hi everyone, I have one (or two) quick question about BS:M modding. I try to figure out sp mapmaking, and my first act on it was to convert a MP map to SP. However I can only play as Allies in those maps. What parameter do I have to change to play those maps as Japanese in the respective map .mpak (And where is the parameter I have to change?)?
  • N_Trainz : G'day mates, I just wanted to let those who use Windows 10 and also for those who are having troubles getting the game launching because of Games for Windows LIVE, I made a tutorial of how to get it working successfully again like on Windows 8.1. Its on my channel and here's the link to the video. «link»
  • Mokeo67 : The dictator, I downloaded the mmod2txm and I added four slots to the fletcher and a couple to the lexington.Thanks for the help though.
  • The Dictator : Makeo67 i've explained how to find the unused slots in the topic and the mmod2txm it's a program that has been shared. However there aren't so many ships with unused platforms and sme of them are in wrong positions and for move them you need to know how to change the mmod file. But if you know how to do it you can make new platfors as you want. I've shared the south dakota disposition and this one is the most intersting in my opinion
  • N_Trainz : Well it looks like we have spammers again
  • Mokeo67 : No problem Thanks for the help
  • Axis_Crusher : Not really
  • Mokeo67 : Ok thanks anyway. Do you know who does?
  • Axis_Crusher : Unfortunately I don't deal with that part of modding
  • Mokeo67 : Sorry forgot the link. «link»
  • Mokeo67 : This is the forum topic I meant. The dictator said he found the unused slots in the TXM file obtainable with the mmod2txm, what is this and is it available to use.
  • Axis_Crusher : This is your best bet: «link»
  • Mokeo67 : Also I saw on the forum that ships have unused platform slots. How do I use these?
  • Mokeo67 : I tried changing the bogue class carrier to a yorktown class in the phillipene sea mission and one of two things happened. The mission either didnt change or the game crashed.
  • Axis_Crusher : No problem
  • Mokeo67 : That is what im talking about. Ill have a look at it later thanks for the help
  • Axis_Crusher : specific mission’s 3_scene mpak file by working on the .lua file. There is where the bonus unit is actually added into the mission (by the script). I haven't tried it myself so good luck.
  • Axis_Crusher : I assume you are talking about the bonus units that you unlock for certain missions by completing previous ones (like the B - 25’s in the 2nd Battle of Guadalcanal). The bonus units are unlocked by completing certain objectives in the campaign - so that is linked to your campaign progress. Since that cannot be altered you must look at the missiontree.lua file. This is where the unit will show up unlocked on the mission screen. There are references to allunitslock. Also you will have to edit the
  • Mokeo67 : Thank you I will look in this file. I did unlock all the campaign missions, all you have to do is delete the text after 'prerequisite' and it will unlock. But I havent figured out how to unlock the bonus units.
  • Axis_Crusher : I also prefer it being off, just as most of the BSM community. Most players, however prefer repair to be enabled so that is what we should do. Most of our maps it will be disabled through the script however. If you want to play with the game's repair settings you can find it under shipglobals.lua

Only registered users are allowed to post

Latest Posts

Now Online

Birthdays

mattc12 Send PM
birthday will tomorrow

xBustercardx Send PM
birthday will Thursday, 08 December 2016

HyTech Send PM
birthday will Sunday, 11 December 2016

Nemesisgr Send PM
birthday will Sunday, 11 December 2016

R4tzer Send PM
birthday will Sunday, 11 December 2016